12.02.15

Ceturtdiena, 12. februāris

Jau kādu laiku mani nomoka jautājums - kā iemūžināt bērna rokas un pēdas nospiedumus pēc iespējas nekaitīgākā veidā.  Nu jau gads pagājis un beidzot esmu uzspērusi sev pa  p***** un saņēmusies to izdarīt par visām varītēm.  Un izrādās, ka tas ir gaužām vienkārši.

Vajadzēs :
✅ 100g sodas (cepamā esot jāņem.  man virtuves skapītī atradās šis pulveris bez iesaiņojuma, tāpēc var gadīties, ka paķēru dzeramo.  bet es nezinu kāda ir atšķirība un vai vispār ir.)
✅ 40g cietes (receptē atkal rakstīts kukurūzas ciete, es ņēmu kartupeļu.)
✅ 80g ūdens (jā,  tiešām svēru.  es esmu apsēsta ar visa svēršanu precīzos daudzumos.)

mīklas veidošana:
Pavisam nelielā katliņā iebēru sodu un kartupeļu cieti,  pievienoju ūdeni un uz mazas uguns,  nepārtraukti maisot, vārīju līdz masa sabiezēja.  No pavisam šķidra līdz cietam stāvoklim masa pārvērtās pavisam strauji.  Momentā norāvu visu no uguns un savēlu masu bumbā.
Šī bumba esot jāapklāj ar mitru drānu, līdz atdziest, bet šo posmu es izlaidu.  Manas rokas ir diezgan izturīgas pret karstumu, bet mīkla arī nemaz nelikās tik karsta.
Mīklu liku uz galda, un ar vīna pudeli (jo mīklas rullis manā virtuvē ir iztrūkstošs elements) izrullēju cik nu biezu gribēju un iespiedu tajā sava bērna plaukstu un pēdu.
No atlikuma ar cepumu formām izspiedu zvaigznītes, kuras izmantošu sazin kā dekorēšanai.

Tālāk ir divi varianti.
1. Nolikt mīklas izstrādājumus kādā siltā vietā žūt nezin cik ilgi vai
2. cept krāsnī 80 grādos pēc Celsija aptuveni 30 min no vienas puses un tik pat no otras.

Es izlēmu par labu nez cik ilgai žāvēšanai, jo esmu dzirdējusi, ka cepot šī brīnumbaltā mīkla kļūst dzeltenīga.
Pēc 5h mani izstrādājumi ir nedaudz apkaltuši,  bet apakša ir vēl diezgan mitra.  Noteikti vismaz dienu būs jāžūst.

No pagatavotās masas man sanāca viens plaukstas, viens pēdas nospiedums un septiņas mazas zvaigznītes.


Lai iegūtu krāsainu mīklu pie ūdens var pievienot dabīgās krāsvielas.
Pēc izstrādājuma izveidošanas un sacietēšanas tos var nokrāsot ar krāsām.  Es apsveru domu paildzināt to mūžu ar nolakošanu.

Šī ir vienreizēja, ekoloģiska, bērnu droša masa no kuras var pagatavot arī dažādus Ziemassvētku rotājumus.
Lai izdodas!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru